Eteryczny Świat by Iwona Wolanin-Zgierska

(fot. Istockphoto)



Wybrać serum czy krem? To odwieczne pytanie zadają sobie niemal wszystkie kobiety w drogeriach. Krem? Serum? Nawilżający, odbudowujący? A kiedy nakładać serum? czy zastąpi krem? takie i setki innych pytań zadawałam sobie i ja kiedy byłam mniej świadoma czego tak naprawdę potrzebuje moja cera. 



Tak czy owak najważniejsze jest to w jakiej kolejności nakładamy oba produkty.

Kilka punktów o kremie:
  • ma zwartą konsystencję
  • zalecany do codziennego stosowania
  • podstawa w pielęgnacji
  • filtry SPF
  • przeznaczenie kremu: rodzaj cery oraz pora nakładania -dzień/noc
(Istockphoto)

Serum:
  • lekka oleista konsystencja
  • do "zadań specjalnych"
  • szybsze działanie 
  •  bardziej widoczne rezulataty
  • mieszanka silnie skoncentrowanych skladników
  • okresowa kuracja naskórka

Jesli chodzi o kolejnosc nakładania to na pierwszy ogień idzie oczywiście serum, które nakładamy na oczyszczoną wczęsniej skórę a następnie krem, który ma za zadania zatrzymać składniki aktywne w głębi skóry. Wyżej nurtujące nas pytania powinny się nieco wyklarować ponieważ krem i serum to duet idealny i do odpowiedniej pielęgnacji wybieramy oczywiście oba. 
Nie zapominajmy jednak o codziennym stosowaniu odpowiedniego dla nas kremu a stawianie na samo serum najzwyczajniej w świecie nie ma sensu. 
Kiedy tak naprawdę jest najlepszy moment aby sięgnąc po serum? wtedy kiedy kondycja naszej skóry jest nieco osłabiona.



4 komentarze:

  1. Fajnie, nie wiedziałam.Zawsze brałam albo albo

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wcześniej też tak robiłam ale jak zaczęłam się powaznie orientowac w temacie zaczęłąm stosować oba kosmetyki;)

      Usuń
  2. Od niedawna uzywam tez serum w pielęgnacji, bardzo je sobie cenie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ja tak samo, wcześniej nie byłąm zwolenniczką tego kosmetyku;)

      Usuń