Eteryczny Świat by Iwona Wolanin-Zgierska



Idealna sekretarka/asystentka powinna znać na wyrywki savoir vivre,  i podstawowe elementy protokołu dyplomatycznego a także  przestrzegać zawartych w nich zasad .


 a)   Sekretarka ma zawsze prawo ubierać się w kostium? Prawo ma ale wiele zależy też od danej firmy czy szef/szefowa kładzie duży nacisk na strój. U nas stawia się na strój schludny, niezbyt wyzywający i adekwatny do pełnionej funkcji. Nie spotkałam się u mnie w pracy by ktoś chodził z przysłowiowym "tyłkiem na wierzchu". Jednak pracując bezpośrednio przy szefie staram się ubierać tak by pasowało do sytuacji i stanowiska.




b)   Jeżeli przełożonym jest kobieta -  sekretarka/asystentka  powinna się tak ubierać, aby było od razu wiadomo kto tu jest kim np. przełożona ma czarny kostium, sekretarka szary (jednak ja wychodzę z założenia , że szefowa powinna wyglądać lepiej;) i żadna z nas nie trawi kostiumów także rozumiemy się bez słów.  Jeśli już jesteśmy jednak w temacie kostiumowym to kiedy wypada założyć marynarkę a kiedy żakiet? Już tłumaczę.


Marynarkę  raczej  zakładamy przy wykonywaniu czynności codziennych natomiast żakiet jest na okazje bardziej uroczyste. 



Jeżeli czasem wychodzimy na  wieczorne służbowe przyjęcie raczej zakładamy sukienkę  a do niej marynarkę. Na wieczór zdejmujemy marynarkę, zmieniamy biżuterię, robimy mocniejszy makijaż. Uważamy z kolorami. Zazwyczaj na służbowe "bankiety " preferowanymi kolorami są czerń, granat czy odcienie szarości. Radziłabym unikać koloru brązowego nie budzi on zaufania;)








Podobają się Wam takie artykuły? Może któraś z Was skorzysta

*zdjęcia pochodzą ze strony publicdomainvectors 

8 komentarzy:

  1. To na pewno ciekawe informacje dla osób, które planują realizować się w tym zawodzie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nawet nie wiedzialam że marynarka to nie to samo co żakiet :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wpis. Brąz nie budzi zaufania ? serio ? ;p

    OdpowiedzUsuń
  4. Chętnie poczytam jak rozwiniesz ten temat..

    OdpowiedzUsuń