Eteryczny Świat by Iwona Wolanin-Zgierska



Kolejny wpis z mojego cyklu "Asystentka szefa" wiem, że spotkał się z dużą aprobatą i chyba nawet nieco podniósł mi statystykę. W końcu ile można czytać o kremach , lakierach czy pomadkach;)


Dziś postanowiłam trochę Was pomęczyć kawową etykietą. Wiadomo pierwsze kroki urzędnika? nalać wody do czajnika...sentencja jakże aktualna. 

Co stres i przejęcie robi z ludźmi? Jak moja obecna szefowa objęła stanowisko , wiadomo zaczęła przyjmować gości, którzy przychodzili z gratulacjami. To był piękny słoneczny dzień , wtedy miała wpaść do nas"firma" współpracująca. Byłam bardzo zestresowana by wszystko dobrze wyszło i stało się. Przyszli goście, szefowa poprosiła o trzy kawy. Oczywiście przygotowałam cały serwis wsypałam kawę i zadowolona weszłam do gabinetu. Rozdałam filiżanki ładnie się uśmiechnęłam i wyszłam. Pięć minut później wyszła moja Boss i z anielskim uśmiechem poprosiła mnie o wrzątek;) ja im tej kawy po prostu nie zalałam.
Myślałam, że spalę się ze wstydu. Owszem wszystko ładnie ,pięknie ale kawy nie zalałam i goście musieli patrzeć się na fusy:D na szczęście wszyscy byli wyrozumiali i wszystko zakończyło się siarczystym śmiechem;) do dziś z moją Boss wspominamy ten incydent.




Etykieta firmowa: 

Zazwyczaj moja Boss nie pija kawy z pracownikami ale stara się zawsze zaproponować gościom z zewnątrz.  Co wtedy? Zawsze w pobliżu mam przygotowaną zastawę z jednego kompletu. Nigdy nie podajemy gościom filiżanek "każda z innej parafii" wbrew pozorom ładna zastawa również jest wizytówką firmy. 

Jeśli przychodzą goście z zewnątrz kawę w pierwszej kolejności podajemy im. Jeśli wiemy jakie stanowisko obejmują wiadomo podajemy od najwyższego typu prezes /dyrektor. Jeśli zaś nie posiadamy takiej wiedzy podajemy według wieku. 

Kobiety i mężczyźni na spotkaniu. Jeśli gościmy na spotkaniu zarówno kobiety jak i mężczyzn kawę podajemy najpierw kobietom wedle stanowiska (wieku) następnie przechodzimy do panów w analogiczny sposób. 

Prawa czy lewa strona? zastanawiałyście się którą ręką i po której stronie podać filiżankę? Zazwyczaj wymaga się prawej strony -prawa ręka i od prawej strony "gościa " podajemy.
Są takie przypadki, że jest po prostu ciasno wtedy podaję kawę tam gdzie po prostu jest miejsce. 

Słodycze do kawy: zazwyczaj winno podawać do kawy wyłącznie kruche ciasteczka bądź czekoladki. U nas Boss uwielbia torty bezowe więc zazwyczaj uprzednio muszę się nagimnastykować by ładnie to wszystko pokroić. 

Na temat podawania kawy można się rozpisywać i rozpisywać. Nie chciałam Was zanudzać więc dziś mała zajawka. Jeśli macie jakieś pytania bądź wątpliwości służę doświadczeniem;)




8 komentarzy:

  1. Świetny wpis, myślę, że wielu osobom się przyda :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Znam to z własnego doświadczenia nie mniej ciekawa byłam jak wygląda to u innych :)

    OdpowiedzUsuń
  3. niezła wtopa :D zdarza się... mój kolega zalał kawę samym mlekiem... zapomniał o wrzątku :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo przydatny wpis. Też byłam asystentką szefa, kadrową i pielęgniarką w jednym. Kiedyś niosąc tackę z filiżankami dla szefa gości potknęłam się o wystającą wykładzinę, miałam takie szczęście, że ani kropli nie ulałam z filiżanek :D

    OdpowiedzUsuń